top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

İrlanda Viskileri Tadımı

Viski Gurme'nin gerçekleştirdiği tadımlardan biri olan "Merhaba İrlanda Viskileri" ile ilk viski eğitimimi almış bulunuyorum, her şeyin bir adabı var bunu bilince her şey daha bir anlamlanıyor elbette.

Viski benim için hep bir üst basamaktı, daha vaktim var diyordum ki gelen davetş kabul ederken buldum kendimi.. Ertelemek yok deyip dururken neden bunun için bekliyordum ki ?

Avantgarde Collection Otel'de iş çıkışı toplanmış bulunduk, 6 adet viski anlatılmak ve tadılmak üzere bizleri bekliyordu.

Sırasıyla bunları size tanıtıp, bende yarattıkları etkileri paylaşıyor olacağım.

1- Tullamore Dew;

Burunda karamel, çimen, mandalina aromalarını hissediyoruz. Damakta tereyağ, bal ve vanilya tadı bitişte ise karamel ve toffee çikolatası ile keyifli bir içim sundu.

2- Jameson Original;

Alışık olduğumuz Jameson harman viskimiz burunda çiçek, çimen ve alkol baskın bir şekilde hissettirirken, damakta yeşil limon ve vanilya tadını sunuyor. Bitişte ise bal ile kısa bitişli bir viski tatmış oluyoruz.

3- Teeling Single Grain;

Kendilerini Türkiye'de bulmak mümkün değil maalesef, görür görmez kendisine sempati duymamın sebebini ise Cabernet Sauvignon fıçılarında yıllandırıldığını duyduğum an onaylamış bulundum.

4- Redbreast;

12 yıllık Single Post Still viskimiz, 2 çeşit arpadan damıtılarak elde ediliyor. Yurt dışında araştırmalar sayesinde bulunabilir. Baharat baskın ön planda tarçın. Damakta narenciye aromaları kuvvetli bir tat bırakıyor, uzun bitişli bu nedenle bile seçilebilir. İrlanda viskileri arasında yeri sağlam diyebiliriz.

5- Connemara's Distillers Edition;

Gecenin yıldızı #benimfavorim özel bir seri, İrlanda'nın tek isli viskisi. Kokusu buram buram sebebi ise arpalar matlaştırılırkem, yakıt olarak turba kullanılıyor. Kokusundaki isi damaktada uzun süre hissediyoruz. Paris'te bulmanız mümkün :)

6-Jameson Black Barrel;

Piyasa değeri 175 tl olan viskimiz, burunda karamel, toffee, çilek ve vanilya. Damakta kuru üzüm, tarçın. Bitişte ise tarçın, vanilya hissiyle ilk viski tadımımı sonlandırmış bulunuyorum.

Her şeyin zamanı var elbet ama baştada dediğim gibi "Ertelememek gerek" bundan böyle gittiğim yerlerde viski içiyorken görürseniz şaşırmayın :)

Viski tadımları için @ViskiGurme'yi takip etmeyi de unutmayınız..


bottom of page